Grotten, aapjes & final weekend van het wk - Reisverslag uit Bhubaneshwar, India van eva janssen - WaarBenJij.nu Grotten, aapjes & final weekend van het wk - Reisverslag uit Bhubaneshwar, India van eva janssen - WaarBenJij.nu

Grotten, aapjes & final weekend van het wk

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg eva

18 December 2018 | India, Bhubaneshwar

Vrijdag op de rustdag van het wk ben ik naar de khandagiri & udayagiri grotten geweest.
Deze grotten zijn deels natuurlijk ontstaan en deels uitgehouwen en stammen uit de 1ste eeuw en werden toen gebruikt door monniken van het jaïnisme. De 33 grotten zijn verdeeld over 2 heuvels (khandagiri & udayagiri). Rond deze grotten leven ook heel veel aapjes die zo uit je hand eten .

Zaterdag was de halve finale tegen Australië
De herhalen van de wk finale van 4 jaar geleden. Waar ze toen nog 6-1 verloren werd stonden ze nu in de rust 2-0 voor helaas maakte Australië 26 seconde voor tijd via een Nederlandse stick de gelijkmaker en moesten er shoutouts aan te pas komen. wat was dat spannend en wat was Pirmin een held deze hele wedstrijd maar toen hij de laatste shoutout pakte en nl daardoor in de finale stond geweldig !!!!
Na zaterdag avond met wat Nederlandse fans nog want te zijn gaan drinken en eten waar ook de Nederlandse ambassadeur nog ff aansloot was het zondag tijd voor de finale België- Nederland
Na eerst nog gezien hebben hoe Australië brons pakte kwamen België en Nederland het veld op voor de aller belangrijkste wedstrijd van het toernooi, de wedstrijd om de cup.
Helaas gingen de kansen er niet in en bleef het 0-0 en moesten er weer shoutouts aan te pas komen .
Na 2-0 voor te hebben gestaan kwam België weer terug in de serie en leek zelf gewonnen te hebben en terwijl België de wereld titel al aan het vieren was vroeg pirmin blaak de video scheidsrechter aan, en hij kreeg gelijk het doelpunt van België werdt afgekeurd.
Dus gingen gingen de shoutouts door naar sussen death. Helaas scoorde België de eerste en waar Jeroen herzberger de vorige 3 shoutouts dit toernooi allemaal scoorde schoot hij de 4de over en is België wereld kampioen
Wat een spanning in de finale van het wk
En Nederland wat waren jullie goed dit toernooi. Als een finale in de sudden-death van shoutouts beslist word kan hij beide kantten op vallen. Dichterbij winnen kan je als 2de niet komen.
Het wk werdt afgesloten met het uitreiken van de individuele prijzen waar Pirmin werdt uitgeroepen tot beste keeper van het toernooi en Thijs van dam tot beste junior player en Nederland en België hun medailles kregen en toen België de cup kreeg overhandigd begon een een vuurwerkshow waar geen einde aan leek te komen.

Morgen vlieg ik naar Delhi en vrijdag op zaterdag nacht komen mijn vader, evica en tristan daar ook aan .
Het eerste individuele deel van mijn reis zit er al weer bijna op en het is zo snel voorbij gevlogen. Maar ik heb ook wel veel zin om 2 weken met z’n vieren te reizen en gewoon lekker Nederlands te kunnen praten ;)
Daarnaast ben ik heel benieuwd hoe de feestdagen hier in India gevierd zullen worden.

Het is me ondertussen gelukt om de foto’s toe te voegen bij de vorige verslagen het bleek dat de bestanden te groot waren voor het WiFi netwerk omdat ik ze met mijn systeem camera gemaakt had maar het is opgelost ;)

• 27 December 2018 - 18:59

Hannie Verhagen :

Hoi Evea
    Hoop dat het bij jou ook allemaal gezellig is en was met de kerstdagen
    Hier in iedergeval wel Een heerlijk diner gehad op de afdeling Die erg mooi was versierd
    Nu het wk is afgelopen ben je lekker aan het reizen gegaan ,ben je blij dat je Vader er is lijkt mijn wel gezelliger dan alleen Maarja daar heb je voor gekozen dus je zal wel weten wat je aan het doen ben
    Vandaag hadden ze op de afdeling een kaart van Thomas was ook in India maar dat wist je Hij had de kaart op 7december op de post gedaan ,en vandaag 27 december was hijaan gekomen dus dat viel mee Verder is het hier koud maar droog dacht dat het vandaag 8 graden was En ja alles gaat zo zijn gangetje en zitten we in de sleur van iedere dag naar Jan toe Morgen komt onze zoon Carl naar Stompwijk en even mee naar zijn vader
    Ben benieuwd want Jan gaat wel achteruit of hij hem nog ken Was weer even bang voor een longontsteking maar gelukkig viel het mee Hij is net een week van de ab af dus dat had wel snel achter elkaar geweest Nou even geniet van alles en foto s maken hè We lezen je verslagen wel groetjes en veel plezier Hannie Verhagen