Wow - Reisverslag uit Madras, India van eva janssen - WaarBenJij.nu Wow - Reisverslag uit Madras, India van eva janssen - WaarBenJij.nu

Wow

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg eva

27 Januari 2019 | India, Madras

Het is hier nu zondag avond 11 uur geweest en wow wat een week is het geweest


Maar eerst nog even terug maar vorige week
Vrijdag ben ik van Varkala naar kochin gereden en hier zou ik maar 1 nacht zijn dus na aankomst snel op pad gegaan om kochi te verkennen. Lang geleden was kochi in handen van Nederland en je ziet daar door naast de Portugese invloeden (die waren voor Nederland aan de macht in kochi) ook nog steeds Nederlandse invloeden in de gebouwen maar ook in straat namen
In de loop van de middag kwamen we langs de Nederlandse begraaf plaats deze was helaas dicht maar mijn rickshaw chauffeur vertelde me dat als ik langs een kerkje ging en vertelde dat ik uit Nederland kom dan wordt het voor je open gemaakt
Dus met de rickshaw chauffeur afgesproken dat morgen ochtend voor ik naar het vliegveld ga te doen
Smiddags heb ik 3 olifanten die in de stad waren ivm een festival opgezocht
de verzorgers waren de olifanten aan het wassen en ik mocht ze helpen me het “douche” van de olifanten
Savonds ben ik naar de Chinese vis netten geweest en werdt meteen door 1 van de mannen die daar werkten uitgenodigd om met hem mee naar huis te gaan om gezellig wat te drinken was maar een uurtje rijden en kon er ook wel blijven slapen
Hier heb ik toch maar vriendelijk voor bedankt ;)

Zaterdag ochtend zoals afgesproken naar de Nederlandse begraafplaats geweest en daarna naar het hotel ok me klaar te maken voor de vlucht naar Gayathri maar zoals ik al zei gaan dingen vaak anders dan gepland hier in India
Ik krijg namelijk een Whatsappje dat mijn vlucht was gecanceld punt en verder niks
Na een hele boel whatsapp verkeer een nieuwe vlucht geregeld voor de volgende dag en reis agent er van overtuigd dat hij de extra nacht in het hotel hoorde te betalen. Ben ik maar weer kochi in gegaan en naar een martial-arts voorstelling geweest. En zondag dan alsnog met een tussen stop ik chennai naar coimbatore gevlogen

Op het vliegveld werdt ik opgewacht door de chauffeur en tante (die ook net aan gekomen was) van Gayathri en naar een tempel gebracht waar ik Gayathri voor het eerst in 5 maanden weer zag.
Daarna met de rest van de familie mee gereden naar hun huis en WoW wat wonen ze prachtig

Maandag ochtend begon om 6 uur een ceremonie om van Gayathri een bruid te maken. Dit bestond uit heel veel mantra’s in het Sanskriet die ik niet begreep maar heel mooi om te zien. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan, en onze dans voor de pre wedding party geoefend (ja dit heb ik jullie nog niet verteld maar Gaya heeft de groep internationale vrienden die komen en die ze kent uit haar tijd in leiden gevraagd om op te treden in haar team in de dance war)

Dinsdag zijn we wezen shoppen in coimbatore alles wat we nog nodig hadden voor de bruiloft hebben we in 1 dag bij elkaar gezocht samen met 3 vrienden van Gaya.
Dinsdag avond Zijn we naar een Traditionele Indiase stam geweest die voor ons een tribal dance opvoerde. Waar ik dacht dat dit was ivm de bruiloft of dat ze dit regelmatig deden vertelde Gayathri mij later dat dit speciaal georganiseerd was omdat Pieter en ik er waren :o
We hebben zelf ook nog mee gadanst en het was echt geweldig

Woensdag ochtend heel vroeg was er ook een hele mooie ceremonie een haldi ceremonie
Haldi is een geel poeder dat hier ook vaak in eten wordt gebruikt en er wordt geloofd dat het antibiotisch werkt als je het op de huid aan brengt
Tijdens deze ceremonie wordt dit poeder vermengt met rozenwater en mogen familie en vrienden (ik werdt ook gevraagd het te doen :) ) elk stukje onbedekte huid van de bruid insmeren met dit mengsel en daarna bloemen over haar hoofd gooien, het blijft bijzonder om zulke rituelen van dichtbij mee te mogen maken. Na de ceremonie werden er een paar traditionele spelertjes gedaan en smiddags konden weer weer ff lekker relaxen en in de loop van de avond gingen we naar het station om met 15 !! Personen op de nacht trein naar chennai te stappen
En laat me je 1 ding vertellen als je met 15 man naar een bruiloft in India gaat heb je heel veel bagage ;) Gaya had Voor Elke dag 1 grote koffer mee met haar outfits voor de bruiloft naast haar normale bagage.
De volgende ochtend werden we verwelkomd in chennai door raghavendra (Raga) al had hij stiekem alleen oog voor Gaya maar dat vergeven we hem ;)
Na een snelle power nap was het tijd voor de mehendi party dit is een gezellig samen komen met alle vrouwen waar je henna op je handen/armen krijgt en gezellig iets eet/drinkt
Vrijdag ochtend zijn we nog ff gaan shoppen met de “dutch gang” zoals we wel worden genoemd ook al is niet iedereen Nederlands naar Gaya kent ons uit Nederland
En Savonds was het tijd voor de pre wedding party
Een feest met meer dan DUIZEND gasten en hier moesten wij onze bollywood dans vertonen op het podium
Ik was mega nerveus zoveel mensen maar wat was het leuk
En er zijn daarna (zelfs de dagen erna) zoveel mensen maar me toe gekomen dat ze het geweldig vonden en of we het nog een keer konden doen.
Zaterdag waren er 3 verschillende ceremonies en ook deze waren mega indrukwekkend
En Gaya zag er elke keer weer mooier uit en bleef zichzelf overtreffen met de outfits die ze aan had
Zondag ochtend was de echte bruiloft en dit was een heel erg emotioneel moment er waren maar weinig mensen die het droog konden houden. Er was een moment dat Gaya op schoot van haar vader zat en dat Rafa een kettinkje om haar nek moest knopen om zo te symboliseren dat Gaya de overgang maakt van dochter naar vrouw.
Zondag middag was een heel ontspannen en relaxt programma het bestond uit allerlei kleine spelletjes en rolspellen die Gaya en Raga samen moesten doen
Dit stamt uit de tijd dat mensen in India werden uitgehuwelijkt op een leeftijd van 14 jaar en elkaar niet eerst leerde kennen en je na je huwelijk samen woont. En je elkaar door deze spelletjes moet leren kennen.
Een voorbeeldje
Raga had dahl in zijn hand en Gaya rijst en ze moest hem vragen om zijn dahl en dan gaf zij hem haar rijst maar dit moest ze beleeft doen
Dus eerst zij ze gewoon geef mij je dahl dan krijg jij mijn rijst maar dat werkt niet dus ze moest met hem in gesprek om hem te overtuigen. Zo waren er allemaal kleinen spelletjes en dit was heel leuk om te zien.
Nu uitgeput in bed en snel slapen want het is alweer bijna 12 uur nu maar morgen kan ik lekker uitslapen
Nog 4 dagen en dan vlieg ik al weer naar huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

eva

Actief sinds 10 Sept. 2018
Verslag gelezen: 1076
Totaal aantal bezoekers 4363

Voorgaande reizen:

28 November 2018 - 01 Februari 2019

india

Landen bezocht: