Time flies when you are having fun - Reisverslag uit Varkkallai, India van eva janssen - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun - Reisverslag uit Varkkallai, India van eva janssen - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg eva

17 Januari 2019 | India, Varkkallai

Hier in India gaat het vaak anders dan gepland ;)
Ik schreef de vorige keer dat de rickshaw mij al om 5 uur zou komen ophalen en ik dan vanaf hospet de trein naar goa zou nemen.
Maar toen ik aankwam op het treinstation bleek de trein al 5 uur vertraging te hebben en de treinrit zelf duurde ook nog 8 a 9 uur als je geen vertraging oploopt. Dit was het eerste moment dat ik dacht waarom doe ik dit ook al weer helemaal alleen, maar snel na mij kwamen er nog 2 toeristen het treinstation in gelopen die dit ook niet zagen zitten en we besloten al snel om maar samen een taxi te nemen en de kosten te splitsen en daarna kwam er nog iemand bij dus konden we de kosten door 4 delen. En zo zaten we opeens in een taxi voor een rit van 6 uur van hospet naar goa. In Nederland zou je door een taxi van 6 uur meteen je faillissement kunnen aanvragen, hier betaal je voor een grote auto nog geen 200 euro dus nog geen 50 P.P. Echt alles is hier veel goedkoper ;)
Aan gekomen in goa (palolem) heb ik 4 dagen aan het strand gelegen en geslapen in een hutje aan het strand, wat was dat heerlijk. In palolem heb ik ook heel veel andere reizigers leren kennen en ik vondt het eigenlijk ook wel heel jammer om weer verder te gaan.
Vrijdag avond ben ik vanuit goa naar kochi gevlogen en na 1 nacht in het vliegveld hotel werd ik door mijn chauffeur op gehaald om kochi te bekijken en daarna zijn we in 5 uur naar Munnar Gereden. Zondag heeft de zelfde chauffeur mij de hele dag munnar laten zien, ben ik in een national park geweest en in een thee fabriek. Maandag ochtend stond de autorit van munnar naar alleppey op het programma om daar een houseboat op te gaan om de hele middag/avond/nacht over de backwaters te varen
Dinsdag ben ik vanuit alleppey vertrokken naar varkalla mijn laatste echte stop voor ik naar Gayathri toe ga. Hier heb ik ook een scooter gehuurd en lekker een beetje op rondgereden en dinsdag en woensdag ff naar het strand geweest maar was eigenlijk te heet en een mega wilde zee. Vandaag ben ik naar een workshop handicrafts geweest en begonnen met het maken van een drink beker vanuit een kokosnoot :)
Ik ga zo ff lekker wandelen over de kliff en daar iets eten, en daarna mijn tas alweer inpakken

Maar wat is de tijd ontzettend snel gegaan
Mijn reis gedeelte van deze trip zit er nu al bijna op, terwijl het voelt alsof ik gister op Schiphol stond. Maar toch ook zo veel vette dingen gezien dat ik het niet eens in woorden kan omvatten hier.

Komende 2 dagen zijn reisdagen, morgen zal ik vanuit Varkala vertrekken naar kochi om na 1 nachtje slapen het vliegtuig te pakken naar coimbatore waar Gayathri mij komt ophalen vanaf het vliegveld en ik een paar dagen bij haar en haar familie verblijf om vervolgens samen naar chennai te gaan voor haar bruiloft.

  • 26 Januari 2019 - 17:44

    Hannie Verhagen :

    Hoi Eva
    Nou het schiet al op hè
    Hier alles goed wel koud ,maar fijn zo weer even wat gelezen tehebben
    Nog heel veel plezier de komende tijd Heel veel groetjes van
    Jan en Hannie Verhagen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

eva

Actief sinds 10 Sept. 2018
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 4362

Voorgaande reizen:

28 November 2018 - 01 Februari 2019

india

Landen bezocht: